Slovan reaguje: V aukcii nedražíme víťaza, cena bude na úrovni 28-37 eur

Tradičný obrázok: Beznádejne vypredaný Zimný štadión Ondreja NepeluTradičný obrázok: Beznádejne vypredaný Zimný štadión Ondreja Nepelu Zdroj: športky, ts

BRATISLAVA - Kontinentálna hokejová liga rozpútala v Bratislave hotový ošiaľ a dostať sa k vstupenkám na zápasy bolo v posledných týždňoch takmer nemožné. Aj preto hľadalo vedenie Slovana Bratislava nové spôsoby, ako by mohlo uspokojiť obrovský záujem a zároveň sa vyhlo obchodovaniu s lístkami na "čiernom trhu".

Na decembrový duel proti HC Lev Praha tak prvýkrát zvolilo predaj prostredníctvom aukcie, aby sa k lístkom mohol dostať úplne každý. Zároveň by to malo pre klub priniesť aj ďalšiu informáciu, aká je reálna hranica ceny stupenky na prestížny zápas KHL. 

Vyvolávacia cena bola stanovená na 16 eur, ale už po pár hodinách bolo zrejmé, že tento nie úplne dokonalý systém spôsobí aj prihadzovanie do šialených hodnôtaj keď je isté, že lístky za takto vysoké ceny nikto nekúpi.

Do redakcie nám prišlo viacero rozhorčených emailov, rovnako negatívne názory "zaplavili" aj sociálne siete, vrátane facebookového profilu Slovana Bratislava. 

Oslovili sme preto marketingového riaditeľa klubu Milana Vajdu a požiadali sme ho o stanovisko a reakciu. 

- Ako hodnotí klub doterajší priebeh aukcie?

"Doterajší priebeh aukcie hodnotíme v prevažnej miere pozitívne. Po technickej stránke je spoľahlivá, prístup k nej bol od samého začiatku bezproblémový. Na októbrové a novembrové zápasy sme predali vstupenky konvenčným online predpredajom za necelú hodinu. Veľké množstvo ľudí sa práve preto sťažovalo nie na cenu, ale na absolútnu nemožnosť vôbec sa dostať do systému a kliknúť na miesto. To je v prípade aukcie bez problémov vyriešené, úplne každý záujemca o zápas si mohol bez akýchkoľvek časových stresov uplatniť svoju ponuku."

- Zdá sa Vám prijateľné, že sa sumy za vstupenky dostali až do takých obrovských hodnôt?

"Je jasné - z podrobných pravidiel, ako aj inštruktážneho videa, ktoré sme dali urobiť - že tu vôbec nie je dôležité prvé miesto. V tejto aukcii nedražíme jedného víťaza, dražíme vyše štyritisíc divákov na tento zápas. Preto je dôležitá: 1. pozícia konkrétneho záujemcu s jeho ponukou, 2. najmä červená čiara, ktorá jasne určuje, kde je hranica isoty dostať sa na zápas. Keď sa zoberú do úvahy tieto dve kľúčové kritériá (a nebude sa riešiť poradie a nezmyselné ceny na prvých miestach), tak je drvivá väčšina vstupeniek v intervale 30-36 eur. A za tieto sumy budú vstupenky aj predané. Očakávame, že hranica predaja sa napokon ustáli niekde na úrovni 28-37 eur, podľa finálneho záujmu možno o niečo vyššie."

- Myslíte si, že je skutočne reálne, aby niekto takéto sumy zaplatil? Nie je to už skôr iba "ľudová zábava" a návštevníci aukcie sa skôr bavia, kam sa až tá suma môže do ukončenia dostať?

"Je na 99,9 % jasné, že ľudia z prvých 80-100 miest rebríčka (tvoria však len okolo 1 % z takmer 12 tisíc záujmov o vstupenku) si tie vstupenky nekúpia. Na druhej strane, ak by si niekto kúpil takú drahú vstupenku, tak sa musíme správať trhovo a bude to pre nás plus. Aj títo záujemcovi musia dostať email s rezervačným kódom a informáciou, že si do stanoveného času musia vstupenky vybrať a uhradiť. Pochopiteľne za cenu, za ktorú ich vydražili. Je úplne jasné, že tak neurobia. Hneď na to, približne po 24 hodinách, dostanú rezervačný email ľudia v ďalšom poradí, a to už bude tých reálnych cca 4 tisíc fanúšikov v cenovom rozpätí okolo 30-36 eur."

- Budete využívať podobný systém aj pri nasledujúcich stretnutiach KHL? 

"Ak sa predstavenstvo klubu rozhodne tento systém predaja na niektoré ďalšie zápasy opätovne použiť, máme v zásade dva námety na zmeny: 1. Skrátiť čas aukcie (teraz sme zámerne nastavili 4 dni, pretože je to prvý raz, navyše v čase dní pracovného pokoja, aby nikto nemohol povedať, že nemal dosť času sa zorientovať a aukcie zúčastniť. Požiadať portál predajcu vstupeniek, aby sa pokúsil o overovanie a zasielanie aktivačného kódu nasmerovať na SMS, nie na email. Tým by sa malo dať výrazne zamedziť tvorenie nových registrácií ľudom, ktorí sa na aukcii iba hrajú."

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: športky, ts
  • Zdroj: športky, ts

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy