Kovalainen: Caterham na Hungaroringu ešte bod nezíska

| Diskusia
Heikki Kovalainen
Heikki Kovalainen

BUDAPEŠŤ - Fínsky pilot malajzijskej stajne Caterham Heikki Kovalainen vylúčil, že by mohol získať na víkendovej Veľkej cene Maďarska prvý bod pre svoj tím.

"V súčasnosti nie sme dostatočne silní. K tomu, aby sme získali bod, potrebujeme zvláštne okolnosti. Nie je reálne, aby sme v súčasnosti uvažovali o bodoch," povedal Kovalainen na Hungaroringu, kde v roku 2008 s vozidlom McLaren Mercedes získal svoje doposiaľ jediné víťazstvo v pretekoch formuly 1.

Fínsky pilot sa o monoposte Caterham domnieva, že je pomalé v rýchlych zákrutách. Vo všeobecnosti podľa neho možno konštatovať, že je nedotáčavé a jeho aerodynamika nie je úplne dobrá. "Je možné, že to je kvôli dlhému rázvoru. Na rovinkách je toto auto veľmi dobré, dosahujeme ním konkurencieschopné rýchlosti," dodal.

Od začiatku sezóny, ktorá nebola pre Caterham veľmi dobrá, však stajňa podľa Kovalainena urobila obrovské pokroky. "Dobre sme jazdili vo Valencii, v Montreale, Monacu, potom na Silverstone sme urobili určité zmeny, vrátane výfukového systému," konštatoval Fín a poznamenal, že zvyšok sezóny sa budú venovať dolaďovaniu a zdokonaľovaniu auta.

Jeho tímový kolega Vitalij Petrov, ktorý vlani jazdil s Renaultom, novinárom povedal, že Heikki je síce veľmi dobrý jazdec, no čoskoro ho bude schopný poraziť.

Malajzijský tím Caterham, ktorý prevzal štatút po stajni Team Lotus, počas dvoch sezón na veľkej cene zatiaľ nezískal bod.

Technickým riaditeľom tímu je Mark Smith, ktorý predtým od roku 1991 pôsobil v stajniach Jordan, Renault a Force India. Smith na novinársku otázku, či pre neho nie je problém pôsobiť v tíme, ktorý zatiaľ nezískal výraznejšie výsledky, označil za zaujímavú výzvu pracovať na zlepšení výkonnosti stajne.
Caterham úzko spolupracuje s americkým nadnárodným konglomerátom General Elektric (GE), ktorý je prítomný aj v strednej a východnej Európe vrátane Maďarska.

Stajňa Caterham využíva od GE najmodernejšie technológie kontroly materiálov, ale aj zariadenie na rýchlu analýzu zloženia tela pilotov, ktoré pomáha udržiavať ich dobrú fyzickú kondíciu. Spolupráca s GE sa však dotýka aj vývoja monopostov v oblastiach aerodynamiky, technológie batérií, chladenia, či využívania kompozitných materiálov pri stavbe pretekárskeho vozidla.


Zdroj:
TASR
Foto:
SITA

DISKUSIA